8 august 2011

APROAPE DE ... "APROAPE"

Cred ca putine nevoi sunt in lumea asta ca nevoia de ...aproapele nostru.
Putem sa ne satisfacem mare parte din nevoile noastre muncind, visand, planificand, luptand... Chiar si nevoia de iubire ne-o putem implini sub o forma sau alta...
Dar cred ca nevoia de aproape, de a simti pe cineva aproape, e altceva... mult mai subtil, la un nivel mult mai profund...Si nu o putem indeplini atat de usor, depindem atat de mult de ceilalti ...
De fapt, ce inseamna a simti pe cineva aproape ? Care sunt sensurile pe care le dam de cele mai multe ori ? Nu este acelasi lucru cu a iubi pe cineva, desi nu se exclud ....Cineva pe care il simti aproape e categoric cineva care te intelege, cineva care te ajuta , cineva care iti intinde o mana cand ai nevoie de ea, iti da un umar pe care sa te sprijini, caruia i te confesezi si ti se confeseaza, cineva cu care ..."rezonezi" ... E sinonim cu prieten ? Ce sensuri mai sunt ?
Paradoxul este insa ca distanta fizica n-are o prea mare importanta, deci poti fi apropiat cu cineva din celalalt capat al globului, dupa cum cineva care sta langa tine poate fi de fapt la mii de ani lumina de tine :)....
Dupa cum nici un om care gandeste identic cu tine , aveti aceleasi convingeri, nu este obligatoriu sa te simpatizeze, ba mai mult sa incerce sa se apropie si in plan personal de tine ...
Atunci, ce ii face pe oameni sa isi doreasca sentimentul acesta de apropiere, comuniune, rezonanta, cu alti semeni de-ai lor ?
Sa fie doar specificul rasei umane si nimic mai mult ?

8 comentarii:

  1. Oachi, ma gindeam la tine si la faptul ca esti foarte ocupata si foarte preocupata, in ultimul timp. Sper ca lucrurile incep sa intre pe fagasul bun, cel dorit de tine. :)

    Interesanta intrebarea ta. Sunt mii de studii care arata ca omul este o fiinta sociabila, dar dorinta de a socializa, nu raspunde intrebarii tale.
    Cred ca pt a simti ca cineva iti este apropiat, trebuie sa existe o comunicare pe aceeasi lungime de unda sufleteasca. Insa ma joc cu o idee, pe care nu o aveam cu 5 ani in urma, ma gindesc ca poate acei oamenii pe care-i simtim apropiati, uneori instantaneu, sa fi fost in viata noastra in niste vieti anterioare. Poate ca inca mai avem lucruri sa ne spunem, afectiune pe care sa o impartasim. Doar o idee. :)

    O zi frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Odille, iti multumesc ca te gandesti la mine :)...
    De fapt sunt cam "varza", nu doar pre(a)ocupata :).Lucrurile inca nu sunt asa cum trebuie, dar cine mai stie cand vor fi ? In fine, ne obisnuim cu orice ...

    Da, si eu cred ca socializarea e una, si apropierea interioara alta... Ar putea fi o explicatie teoria cu vietile anterioare, dar cine poate sti cu-adevarat daca ele chiar sunt ? Dar ar putea explica cum unele persoane parca le stim de-o viata, ar putea explica senzatiile de deja-vu ...
    Sau ar fi vorba de mult mai mult ..Ce ? Inca mai caut, inca mai meditez :) ....
    Toate cele bune si tie :) !

    RăspundețiȘtergere
  3. Oachi, de cum intuiesc ca esti tu, si din felul cum te framinti, cred ca nu-ti vei gasi linistea sufleteasca pina cind nu se va rezolva aceasta stare de lucruri ("varza"). Iti doresc sa aiba loc cit mai curind si cit mai bine.

    In privinta raspunsurilor la intrebari, si eu sunt pe potecile cautarii. :)

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oachi, viaţa anterioară şi viaţa posterioară sunt nişte himere ale vieţii ăsteia. Deocamdată asta este palpabilă, aşa că, extrage-i varza, bucură-te pe măsura sufletului tău sensibil şi urmăreşte-l introspectiv să nu se dedea la raţă.

    RăspundețiȘtergere
  5. Odlm, ma bucur ca ai venit "in vizita" ...Am sa extrag varza, da ... si am s-o bag in capsule de slabit, ca vad ca se poarta :) ...

    Odille, vezi ca potecile sunt muuulte, dar te stiu totusi precauta si n-ai sa te ratacesti :)...

    Va multumesc pentru gandurile bune si va doresc o vara frumoasa la toti !

    RăspundețiȘtergere
  6. Oachi, Buna Dimineata!
    Sper ca te bucuri de vara frumoasa si ca esti in ape line.
    Weekend minunat! :)

    Se spune ca un croitor bun masoara de 100 de ori si taie o singura data. Sotul meu spune despre mine ca masor de 100 de ori si apoi decid sa nu tai. Cam are dreptate. :)
    Insa, am taiat si fara sa masor, de citeva ori, si am gresit.
    Ca urmare am devenit si mai precauta, asa cum bine spui tu. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Hello, Odille, eu de-acum iți urez o săptămână cât mai bună, că week-end-ul e cam gata :) ...

    Mă ”bucur” de muncă într-o vară călduroasă, și mă scald în ape nițel cam ”tulburi”, dar sper să se limpezească ;) ...

    Eu, spre deosebire de tine, cred că uneori mă cam risc, dar dacă e sa greșesc, greșesc oricât aș analiza :) ! Așa că mă mai arunc cu capul înainte, sperînd să nu nimeresc vreun perete :))!

    Încearcă și tu să te lași pe mâna intuiției, uneori merge ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Oachi, intuitia este extraordinara, insa de multe ori inima refuza sa o creada. Si atunci gresesc. Culmea este ca intuitia imi spune, insista, si eu, nimic!

    Doresc sa te aud curind, cu voce cristalina si fara griji.

    RăspundețiȘtergere