22 octombrie 2011

O DATA-N VIATA...

Dupa Cicero, memoria este trezorierul si gardianul tuturor lucrurilor. Hmm, in cazul meu se pare ca este un trezorier foarte zgarcit cand e o nevoie imperioasa si un gardian foarte de treaba si permisiv cand  n-am nici o nevoie, ba din contra !
Habar n-am de ce din cand in cand imi trec prin minte brusc si fara nici o legatura cu contextul tot felul de amintiri, senzatii, imagini din trecut. Unele foarte indepartate, incat nici nu mai credeam ca mi le mai pot aminti. De exemplu, in timp ce merg cu masina. Sau chiar cand vorbesc cu cineva, discutii profesionale nu amicale... Probabil ca or fi insemnat ceva pentru mine daca s-au impregnat in cortex si mai blitzeaza din cand in cand...
Mi-am amintit astfel cum miroseau serile a focuri de toamna pe ulita, asteptand sa ma urc in masina si sa plec spre oras ... Cum in arsita zilelor de vara urcam pe-un deal cu baloti de grau si vedeam toata valea, cu Bistrita scanteind si eu ma gandeam ca iar m-au lasat ai mei la tara sa ma plictisesc duminica ...Cum se vedeau stelele intr-o noapte ...magica ;) ...Multe. Prea multe, chiar ! 

Asa se nasc probabil unele revelatii. 

In seara asta mi-am recunoscut ca sunt o moldoveanca get-beget, pana-n varful degetelor de la picioare :) ! Care picioare incep sa salte singure fara sa le pot stapani defel cand aud un cantic moldovinesc :) ! Nu ma pot abtine sa nu tresalt cand le aud pe Sofia, pe Laura Lavric si preferata mea ... Daniela Condurache :). 
Iar ce este mai culmea pentru mine e ca habar n-am cum, sau cand a aparut pasiunea asta pentru cantecul si jocul popular, pentru ca n-am avut nici o legatura cu ele cand eram copila ! Ba din contra, nu puteam suporta sa le aud la radio, la TV, dansuri populare n-am facut, de dansat nu dansasem niciodata ... 
Imi aduc aminte din copilarie ca duminica dupa-amiaza la televizor numai asta aveam si ma cuprindea exasperarea ! Normal ca ma plictiseam ...
Si totusi ... m-am trezit cu ... pasiune e mult spus ...cu placerea asta care uneori chiar ma emotioneaza daca vad ceva deosebit....
Atat de neinteles a fost , incat mi-am dorit-o la nunta pe ...Daniela Condurache :) ! Nici intr-un vis nu visasem ca am sa-mi doresc asta :) ! Si a venit ... si cu Laura Lavric ;) ... 

Am revazut-o in seara asta pe Laura Lavric la ” O data-n viata ”  . 
Mi-am adus aminte (tangential) ca acum ... niste ani, jucam pe batutele ei epuizante si parca fara sfarsit . La nunta mea.
Si ce daca ?
A mai cazut o stea ...


8 comentarii:

  1. Oachi, sensibilitatea şi nostalgia în persoană eşti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Oachi, postarea ta este o dovada ca tu traiesti vieti paralele :), insa ca o adevarata reprezentanta a Semnului Zodiacal "Gemeni",nu ai rabdare, si imbini mai multe vieti, intr-o viata. :) :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Odille, in primul rand bine-ai revenit ! Ma bucur tale mult ca mi-ai scris :) !
    In al doilea rand, zici ?!? Eu m-as bucura uneori sa stiu ca sunt intr-o viata paralela si la un moment dat hop ! sar in alta ...mai buna in unele aspecte poate :) ?!? Si stiu ca n-am decat sa astept sa migrez din una-n-alta...adica sa fug de fapt. Dar ma trezesc dimineata si stiu ca trebuie sa duc pana la capat ce am inceput in asta ;) ...Adica sa stau.
    Ganduri bune :)!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Oachi, iti multmumesc pt cuvintele bune.

    Am recitit postarea ta plina de verva, cu sentimente care zboara ca niste fluturasi colorati si cred ca noi salvam informatiile in doua sisteme.
    Un sistem este rezervat informatiilor pe care le invatam, memoram, si un sistem in care salvam mici filmulete, niste clipuri ale impresiilor noastre ca reactie la contactul cu lumea exterioara. Aceste impresii sunt asa de adinc infipte in sufllet, ca niste amprente pe care le pastram pt restul vietii.
    Felul cum aceste impresii se construiesc este extrem de complicat si personal, informatiile trecind printr-un sistem de scanare apartinind sufletului si mintii fiecaruia.
    Si atunci nu este de mirare ca de multe ori avem neintelegeri in relatiile cu cei din jur, pt ca noi comparam impresii, si nu adevaruri absolute.
    Oachi, Bistrita imi este draga si mie si am un clip al meu numai cu ea. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Odille, cred ca ai dreptate cu sistemele tale :)...
    Iar introspectiile repetate, chiar daca nu te duc pe moment la acele sertare, probabil ca ating niste parghii care sar mai tarziu, cand nici nu te-astepti ;)...

    Nu ne arati si noua care e clipul tau preferat cu Bistrita :) ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Oachi, un clip cu doua fetite de 5 si 8 anisori, una blonda cu ochi albastri si cealalta brunetica cu ochi negri, zburdind prin Lunca Bistritei, in cautare de cosasi.
    Isi luasera in serios misiunea incredintata lor de catre tatal fetitei brunete, pescar amator, intr-o dimineata de Duminica.
    O Duminica frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Iarta-ma ca raspund mai greu, multumesc de urari :) !
    Ai la pastrare pe blogul Omului un carton de amandine si o lada cu joffre, de impartit cu Cristina, stii ?

    RăspundețiȘtergere