23 aprilie 2010

PRIDE & PREJUDICE ... NOW !

Am vazut recent ( din 2 in 2 , dar asta e ... ) un film despre Jane Austen.Si mi-am adus aminte de "Mandrie si prejudecata". Si (iar) m-am intrebat cum s-ar mai scrie romanul acum, in zilele noastre ?????????
Daca ne-am raporta la varsta maritisului de-atunci, cred ca ar iesi o parodie . Sa vedem .
Varianta 1: Elizabeth e frumoasa, isteata, a cantat pana mai ieri in corul bisericii , dar a hotarat ca e mai bine sa aiba o cariera solo. Si pop ! Mr.Darcy e colegul ei de trupa si acum nu prea mai are bani, ca asa-s vremurile si nici stramosii nu aveau mosii , ea se gandeste ca el ar putea avea o fire cam aventuroasa, dat fiind conditia lui de artist, si se tine mandra ! El se gandeste ca ea e rasfatata si oricum e prea frumoasa sa se uite la el...Pana se dovedeste ca el totusi are o fire profunda, ea s-a uitat cam lung la el si nici nu e prea rasfatata si iata ca sentimentele lor nu mai pot fi ascunse nici macar de paparazzi ! Si traiesc fericiti si in zilele noastre (sa zicem ... varianta Elena, ex-Mandinga, ex-Balcanic girl .....).....
Varianta 2: Elizabeth are o mama cam proasta,barfitoare si cam materialiasta ( nu e singura, stiu si eu vreo 2 vecine ...), dar se incapataneaza sa termine facultatea si sa se angajeze profesoara ! La un liceu la tara ! La un Pub in oras il cunoaste pe Mr.Darcy. Care , contrar aerelor lui de playbou ( au ! playboy ) este tot profesor. Dar la oras. Si , desi il iubeste, Elizabeth nu se va casatori niciodata pentru ca are mereu in fata ochilor casnicia parintilor sai ( ce trist ! cazul asta il stiu si eu !).
Varianta 3, in care in sfarsit Mr.Darcy are bani ! Aaa, cred ca e luat deja. By Monica ..........la B1 !
Mai sunt niste variante, dar nu mai am rabdare sa le aprofundez acum. Si adevarul e ca m-am cam saturat si de mistocareala ....
Pana la urma, care mai e mandria noastra ? Dar prejudecatile ? Nu cred ca suntem totusi prea departe de secolul XVIII.......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu