2 februarie 2012

UPDATE LA TEORIA ÎNVĂȚĂRII

Preambul : cine crede că va găsi informații verificate științific în acest post, pentru a le folosi ulterior fie într-o lucrare științifică, fie pentru învățarea proprie, este sfătuit să-și lărgească aria de căutare pe Google și să aleagă alte linkuri academice :) !


Am fost și încă mai sunt puțin ocupată cu niște examene. Să știți că e foarte corect spus "puțin", cred că mai mult timp aloc cu plimbatul cărților serviciu-acasă-serviciu-șamd ( se știe doar că fie și prin simpla atingere a cărții are loc un schimb osmotic de informație, da ! ) și chiar mai mult timp pierd cu examenul în sine!

În fine.
Ce revelație am avut : 

Ce stil de învățat ai avut în școală, de mic copil, ăla ți se impregnează toată viața ! Adică, dacă la 14 ani ai avut stilul forceps, de intrat materia cu forța, ăla îl ai și la 40 ! Dacă ai avut stilul fluture, mai bine spus prindeai din zbor, cu fluturii rămâi cât ești tu de adult responsabil ! Mai e și binecunoscutul stil toceală, binecunoscut altora, să fim înțeleși. Despre acesta am auzit doar că, dacă-l ai, chiar și dintr-un articol de ziar te trezești făcând în minte conspecte, extrăgând ideea principală, etc....  :D!
Nu există că te maturizezi și devii mai profund, mai atent, mai conștiincios ! Aiurea ! Cum învățai in școală,liceu-facultate, la fel înveți și la maturitate !
Recunosc, sunt stilul fluture. Da, știu mamă dragă, sunt superficiala. Da, știu, sunt "geamăn" (aaa, n-are asta nici o relevanță? păcat, mi-aș fi găsit o scuză ...).  Dar totuși sunt un adult responsabil și nu am copiat și nu știu cum naiba am noroc si trec :D !
Ma jos încă un postulat modern la teoria învățării, pe care l-am reținut și acceptat ca fiind adevărat imediat  :))

P.S. Mai e valabilă vorba aia cu îngrășatul porcului în ajun, sau nu se mai cresc porcii ca altădată ?
P.P.S Acum mă duc la somn, dar mi-am pus ceasul să sune foarte de dimineață să mai citesc ultimele capitole rămase ”virgine” ...oare se pune ???
=))

2 comentarii:

  1. Draga Oachi, as mai adauga un stil, cel canadian, care este o combinatie de metode.

    Foarte multe teste se dau cu cartile pe masa, "Open Book Exam". In acest fel studentul trebuie sa stie unde sa gaseasca informatia, nu sa lupte sa-si imprime in minte manuale intregi.

    Iti voi spune din experienta mea. La matematica, fizica, eram fluturas, pt ca imi era usor si imi placeau, dar istoria o invatam cu poze cu tot. La teze trebuia sa-mi aduc aminte poza, pt a sti povestea. Ca urmare toti anii sunt in mintea mea in vrac pt ca am uitat pozele. :)

    Succes mult!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma mut in Canada, sa dau examene acolo :) ! Asa mi-ar place si mie, as face din toate cartile inca o carte ;) !

    Odille, trebuia sa-ti faci si un album cu pozele alea, asa nu le mai uitai ! Dar pana la urma poate e mai bine, ca si-asa multi zic ca n-am invatat istoria care trebuia ...

    RăspundețiȘtergere